mylife

mylife

Jumaat, 5 November 2010

masalah dan orang laen wat salah aku yg kene....huhuhu

sgt sedih,,,,,,fmly ade mslh....
mak abah mintak tlg kt abg.....tp abg x tlg,,,,,
pas 2 mak gan abah marah,,,,n aku plak disalahkn n dimarah,,,
seolah2 aku yg salah,,,,,\pas 2 mak ckp dh x larat n bele ank2,,,,
n mak ckp time ank2 susak mak abh snggup tlg,,,,
seolah2 mak gan abh dh x larat n tanggung aku utk belajar,,,,,
aku sedih sgt mak ckp mcm 2,,,,,
aku kalo boleh dr dulu aku dh berhenti sek...tp mak abh jgk yg suruh sek,,,,
abis 2 kali ni nk ungkit2,,,,,aku ni pun sbnrnye dh x nk susahkn dye org,,,
pas 2tadi mak ckp time sakit mak abah sanggup berkorban,,,
aku terase sgt,,,,dlm fmly ni sape je sakit ye mesti lh aku,,,,,,
aku bkn mintak sakit ni,,,,,dh ALLAH yg nk uji aku,,,,,
aku rase sgt,,,asyik dipersalahkn,,,,,

mcm ne lh aku nk stdy kt umh,,,,
pikiran aku terganggu.....

STPM dh nk dekat.....
tgl berape hr je,,,,,,

aku sedih sgt......
sesangat,,,,,,,,SEDIH.......

3 ulasan:

  1. jgn slah kn mk gn abah..pe yg dyorg ckp wlau pon slah..tp ble pd ank2 dyorg ttp plg btol..gt syurga at tapak ibu..slagi sorg wnita 2 blm berkhwin..x slah law dyorg nk myungot ssekali..dyorg da byk berkoban tok kte..law x krn mreka..kita x besa cm skrg..ibu bapa cume ckap mlot je..x smpai ati pon..biase la ble marah sume kua..kte x blh slah kn dyorg..law dyorg x syg at kte..da lme dyorg bg kte at org..slalu nye kte je yg pk bkn2..mak abah x syg at kte la..halau kte kua la..syg at abg or kkak kte jela..tp hakikat nye x btol..slalu nye mst ada sbb dyorg wt sume 2..tp yg pasti bkn sbb dyorg x syg at kte or syg at abg kte je..sbena nye mreka cube bg yg terbaek tok ank2 mreka..gt bkan sng nk bela ank ank nie..ble kte ade ank t bru kte twu..ssah nye nk adil pd sume..pe yg kte mmpu hanyalah berdoa,berdoa,dan berdoa..insyaAllAH bahagia unia dn akhirat..AMIN

    BalasPadam
  2. dugaan je semua nih... awak tuh je suke fikir bukan2. ape yang napie cakap tuh betol. mana la ada parents yang tak sayang anak dia. kite tak jadi mak bapak lagik dan kite belom tau apa yang diorang rasa. jadi sebagai anak, biar lah apa yang diorang kata skali pon kite tetap kene tunaikan tanggungjawab sebagai anak sebaek mungkin. membahagiakan orang tua kite setelah mereka berkorban untuk membesarkan kita. jangan jadi anak yang tak mengenang budi. ok?

    BalasPadam
  3. trm kasih,,,,,atas nasihat,,,,,tp sy cume terkilan je sikit,,,sbb mentang-mentang sy ni selalu mengalah dlm umh ni,,,semua org dlm umah ni semua oarng nk pijak sy,,,,,tp time mak marah-marah sy,,,,sy thu sbnrnye mak x berniat pun nak marah sy,,,sbb bkn sy yg salah kn,,,,mungkin mak hilangkn marah dye je,,,,tp sbnrnye mak syg sy,,,,
    time mak marah-marah sy...alhamdulillah allah bg sy kekuatan supaya sabar dan jgn lawan ckp mak,,,,
    pd napie.....b trm ksh sbb paham mslh syg...
    pd ajee......trm ksh atas nasihat.....insyallah sy akan tunai kn tanggungjawab dan harapan mak abah....amin....

    BalasPadam